Radionica na temu „Certificirana seljačka tržnica“ u organizaciji Udruge hrvatskih tržnica je održana od 17. do 18. veljače 2012. godine u prekrasnom ambijentu Toplica Sveti Martin. Radionica je bila namijenjena zaposlenicima tržnica kako bi se upoznali s mogućnostima i načinima certificiranja seljačkih tržnica u okviru njihove djelatnosti i tako ih se dodatno osposobilo za uvođenje projekta seljačke tržnice. Cilj radionice bio je dati odgovore na mnogobrojna pitanja o seljačkim tržnicama:
- Što su to seljačke tržnice (farmer's market)?
- Tko može prodavati svoje proizvode na seljačkoj tržnici?
- Kako se provodi certificiranje seljačkih tržnica?
- Kako su one organizirane u zemljama EU i SAD-u?
- Zašto njihov broj snažno raste u zemljama Europske unije?
- Kako postajemo konkurentniji s uvođenjem seljačke tržnice u ponudu tržnica?
- Koja je uloga poljoprivrednika, poljoprivrednih udruga, grada, općine, županije i države u organizaciji seljačkih tržnica?
- Kakva su iskustva tržnica koje su organizirale seljačke tržnice u okviru svoje djelatnosti?
Tijekom održavanja radionice kojoj se odazvalo oko 30-tak članova Udruge pokušali smo odgovoriti i na puno drugih pitanja uz prezentaciju iskustava koje naše pojedine članice imaju u samom provođenju certificiranja u svojoj praksi.
Udruga hrvatskih tržnica je u suradnji s USAID-om od 2005. do 2007. godine uspješno provela projekt „Certificirana seljačka tržnica (CST)“ koji se danas primjenjuje na nekim tržnicama u Hrvatskoj. Glavni ciljevi ovog projekta bili su povećanje konkurentnosti u poljoprivrednom sektoru za mala i srednja obiteljska poljoprivredna gospodarstva putem prodaje vlastitih proizvoda na tržnicama, te proširenje ponude na tržnicama.
Ovom radionicom željeli smo upoznati predstavnike tržnica u Hrvatskoj s načinom uvođenja, organizacijom i funkcioniranjem seljačkih tržnica kako bi se povećao broj prodavatelja poljoprivrednih proizvoda iz vlastite proizvodnje i prerade na tržnicama, potrošačima pružila vjerodostojna jamstva o porijeklu proizvoda, te na tržnicama dodatno obogatila ponuda domaćih proizvoda.
PROGRAM RADIONICE:
17. veljače 2012. PETAK
Što su seljačke tržnice i kako ih organizirati – predstavljanje projekta CST
9:00 – 9:30 Registracija sudionika
9:30 – 11.00 Seljačka tržnica – pojam dobrog branda.
11:00 – 11.15 Stanka
11:15 – 12.30 Predstavljanje mape CST – dokumentacija i zakonodavstvo
12:30 – 14.00 Ručak
15:00 – 16.00 Uvođenje CST na tržnicu – organizacija, funkcioniranje i marketing
16:00 – 16.15 Stanka
16:15 – 17.30 Otvoreni forum o CST - rasprava i pitanja
19:00 – 21:00 Večera
18. veljače 2012. SUBOTA
Primjer dobre prakse: seljačka tržnica u okviru Gradske tržnice Varaždin
7:00 – 9:00 Doručak
9:30 Odlazak iz hotela prema Varaždinu
10.00 – 10.30 Prijem kod direktora Gradske tržnice Varaždin
10.30 – 11.30 Obilazak tržnice i upoznavanje sa seljačkom tržnicom
Zahvaljujemo se svima koji su bili učesnici na ovoj radionici, na njihovom radu, prijedlozima i doprinosu koji su dali tijekom održavanja radionice kao i gospodinu Predragu Ciglaru iz Varaždina koji nas je primio na svojoj tržnici i prezentirao rad certificirane seljačke tržnice kao i na poklonima koje nam je tom prilikom uručio.
Nadamo se da je radionica bila korisna i da će rezultirati većim učešćem tržnica u provedbi certificiranja seljačkih tržnica u okviru svojih tržnica. Isto tako očekujemo vaše prijedloge za daljnju organizaciju radionica, jer je potrebno provesti jače uključivanje proizvođača hrane ali i potrošače bez kojih ovaj posao nema smisla.
Miljenko Ernoić, tajnik UHT